فن‌آوری‌های سلامت دیجیتال نویدبخش تلاش‌های جوانان برای نوشیدن الکل است – موسسه ملی سوء مصرف الکل و الکلیسم


مصرف مشروبات الکلی و سوء مصرف الکل توسط جوانان از مشکلات جدی بهداشت عمومی در ایالات متحده است. نظرسنجی ملی 2022 در مورد مصرف مواد مخدر و سلامت (NSDUH) نشان داد که 15.1 درصد از افراد 12 تا 20 ساله و 50.2 درصد از افراد 18 تا 25 ساله گزارش داده اند که در ماه گذشته از الکل استفاده کرده اند که 8.2 درصد از افراد 12 تا 20 ساله است. – افراد مسن و 29.5 درصد از افراد 18 تا 25 ساله گزارش می دهند زیاده روی در نوشیدن در ماه گذشته1،2 مطالعات همچنین نشان می دهد که جوانان از بزرگترین کاربران اینترنت و دستگاه های تلفن همراه هستند.

جورج اف. «اینترنت و فناوری‌های تلفن همراه این پتانسیل را دارند که تلاش‌های پیشگیری ما را تا حد زیادی گسترش دهند».

در دسامبر 2023، NIAAA یک وبینار برگزار کرد، “استفاده از فناوری و رسانه های اجتماعی برای رسیدگی به سوء مصرف الکل در نوجوانان و بزرگسالان در حال ظهورپژوهشی که توسط NIAAA توسط مورین والتون، MPH، Ph.D. از دانشگاه میشیگان و Mai-Ly Steers، Ph.D. از دانشگاه Duquesne انجام شده است.

دکتر والتون در سخنرانی خود با عنوان «بهینه سازی پیشگیری از سوء مصرف الکل و خشونت در میان نوجوانان و بزرگسالان نوظهور»، اهمیت مداخلات اولیه و اینکه چگونه استراتژی هایی که به عوامل متعدد به طور همزمان توجه می کنند ممکن است در طول زمان برای جلوگیری از سوء مصرف الکل موثرتر باشند، بحث کرد. او همچنین بر مزایای بالقوه مداخلات پیشگیری از الکل انتخابی برای جوانان در معرض خطر سوءمصرف الکل، در مقابل مداخلات عمومی که برای رسیدن به گروه سنی گسترده‌تری طراحی شده‌اند، تاکید کرد.

دکتر والتون، دکتر ربکا کانینگهام و همکاران قبلا توسعه یافته بودند Safeens. SafERteens یک مداخله مصاحبه انگیزشی یک جلسه ای است که توسط یک درمانگر به جوانان 14 تا 18 ساله در طول بازدید از بخش اورژانس برای یک بیماری یا آسیب پزشکی ارائه می شود. محققان دریافتند که پیامدهای مرتبط با الکل و پرخاشگری شدید در سال بعد از مداخله کاهش یافت.

تیم دکتر والتون SafERteens را گسترش داد تا شامل تقویت‌کننده‌های دیجیتالی مانند جلسات بهداشت از راه دور با مربی سلامت و پیام‌های متنی برای کاهش خشونت و سوء مصرف الکل شود. داده های اولیه از یک مطالعه اخیر نشان داد که شرکت کنندگانی که SafERteens به همراه تقویت کننده های دیجیتال دریافت کردند، مصرف الکل، مشارکت در خشونت و پیامدهای مرتبط با الکل و خشونت را در طول مطالعه کاهش دادند.

دکتر والتون گفت: “فناوری دیجیتال یک راه هیجان انگیز و امکان پذیر برای گسترش مداخلات و پیشگیری به جوانان در زمان واقعی در زندگی روزمره آنها است.”

در سخنرانی خود “استفاده از رسانه های اجتماعی – دوست یا دشمن؟ دکتر استیر در مورد رابطه بین رسانه های اجتماعی و مصرف الکل، به ویژه در میان دانشجویان، بحث کرد. اگرچه بسیاری از تأثیر رسانه های اجتماعی بر مصرف الکل ناشناخته است، تحقیقات به طور مداوم ارتباطی بین قرار گرفتن جوانان در معرض پست های رسانه های اجتماعی مرتبط با الکل و مصرف الکل و مشکلات مربوط به آن پیدا کرده است. پست‌های رسانه‌های اجتماعی مرتبط با الکل توسط جوانان نیز پیش‌بینی‌کننده قابل اعتمادی برای مصرف الکل و مشکلات هستند.

دکتر استیرز و همکارانش در حال بررسی عواملی هستند که بر حساسیت جوانان به محتوای رسانه های اجتماعی مرتبط با الکل و تفاوت های فردی تأثیر می گذارد که بر الگوهای نوشیدن آنها تأثیر می گذارد. محققان دریافته‌اند که برخی از دلایل اصلی که مصرف کنندگان کالج محتوای مرتبط با الکل را در رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند، جلب توجه و تایید همسالان خود و انتقال وضعیت یا محبوبیت است. علاوه بر این، قرار گرفتن در معرض محتوای مرتبط با الکل دیگران ممکن است نوشیدن الکل را عادی کند و آن را به عنوان پاداش اجتماعی نشان دهد، که هر دو به نوبه خود ممکن است بر مصرف الکل دانش آموز تأثیر بگذارد.

اگرچه رسانه‌های اجتماعی با افزایش سوء مصرف الکل مرتبط هستند، اما برای رسیدگی به سوء مصرف الکل در بین دانشجویان نیز نویدبخش است. دکتر استیرز و تیم او در حال کار برای توسعه مداخلات جدید هستند که دانشجویان 18 تا 26 ساله را هدف قرار می دهند که مشروبات الکلی می خورند و همچنین کاربران مشتاق رسانه های اجتماعی هستند. به عنوان گامی به سوی یک معیار تحقیقاتی استانداردتر، تیم او یک مقیاس محتوای مرتبط با الکل و نوشیدنی ایجاد کرد که در آن دانش‌آموزان از رفتارهای ارسالی مرتبط با الکل خود برای یادآوری گذشته نگر نوشیدنی خود استفاده می‌کنند. محققان از این ابزار در زمینه بازخورد هنجاری شخصی – مداخله کوتاهی که ادراک رفتار عادی را تصحیح می‌کند – با دادن بازخورد به افراد در مورد نوشیدنی‌های خود رتبه‌بندی شده و تصورات آنها از میزان مصرف نوشیدنی‌های همسالانشان استفاده کردند.

دکتر Steers گفت: “با توجه به اینکه ما مطمئناً می دانیم که رسانه های اجتماعی منبع اصلی نفوذ اجتماعی هستند، تحقیقات آینده باید واقعاً سعی کنند از آن به عنوان ابزاری برای تشویق کاهش نوشیدن استفاده کنند.”

دکتر کوب افزود: «فناوری دیجیتال راهی به زندگی روزمره مردم ارائه می‌کند و می‌تواند به افراد در جایی که هستند و مطابق شرایطشان دسترسی پیدا کند. بنابراین فرصت‌هایی برای دسترسی به بخش‌های وسیع‌تری از جامعه، از افرادی که تمایلی به دریافت کمک برای مشکل الکل ندارند تا جوانانی که ممکن است در معرض خطر شروع یا تشدید مصرف الکل باشند، فراهم می‌کند.

NIAAA همچنین از تعدادی از مطالعات دیگر که از رسانه های اجتماعی و سایر فناوری ها برای توسعه مداخلات جدید برای پیشگیری و درمان الکل جوانان استفاده می کنند، پشتیبانی می کند. چنین مطالعاتی عبارتند از:

  • توسعه بازی‌هایی با الهام از رسانه‌های اجتماعی برای کمک به بازگرداندن درک رفتار عادی در مورد الکل
  • گسترش استفاده از برنامه های کاربردی مبتنی بر تلفن همراه موجود برای کاهش تجاوز جنسی مرتبط با الکل در دانشگاه ها، و همچنین کاهش مصرف الکل و PTSD به دنبال تجاوز جنسی
  • استفاده از واقعیت مجازی برای ارائه بینش در مورد اثرات الکل بر رفتار

منابع:

1 اداره خدمات سوء مصرف مواد و سلامت روان (SAMHSA)، مرکز آمار و کیفیت سلامت رفتاری. جدول 2.27B-مصرف الکل در ماه گذشته: در میان افراد 12 ساله یا بیشتر، بررسی ملی 2022 در مورد مصرف مواد مخدر و سلامت جدول 2.27B. بر اساس گروه سنی و مشخصات جمعیتی، درصد، 2021 و 2022 [cited 2023 Dec 8]. موجود از: https://www.samhsa.gov/data/sites/default/files/reports/rpt42728/NSDUHDetailedTabs2022/NSDUHDetailedTabs2022/NSDUHDetTabsSect2pe2022.htm#tab2.27b

2 SAMHSA، مرکز آمار و کیفیت سلامت رفتاری. بررسی ملی در مورد مصرف مواد مخدر و سلامت 2022 جدول 2.28B – سوء مصرف الکل در ماه گذشته: در میان افراد 12 ساله یا بالاتر. بر اساس گروه سنی و مشخصات جمعیتی، درصد، 2021 و 2022 [cited 2023 Dec 8]. موجود از: https://www.samhsa.gov/data/sites/default/files/reports/rpt42728/NSDUHDetailedTabs2022/NSDUHDetailedTabs2022/NSDUHDetTabsSect2pe2022.htm#tab2.28b



Source link

پیمایش به بالا