بزرگداشت ماه آگاهی از آسم رهبر ملی در نابرابری ها – کیفیت هوا مهم است


واشنگتن – هر سال در ماه مه، EPA ماه آگاهی از آسم را برای افزایش آگاهی ملی در مورد آسم و برجسته کردن برنامه های پیشرو در سراسر کشور که به عنوان الگوهایی برای ارائه بهبودهای برجسته در مراقبت از آسم و کیفیت زندگی برای افراد مبتلا به آسم عمل می کنند، برگزار می کند.

او گفت: «من با مشکلات تنفسی در کارولینای شمالی بزرگ شدم، به خوبی از مبارزه ای که میلیون ها آمریکایی هر روز تجربه می کنند، می دانم. مایکل اس. ریگان، مدیر EPA، گفت: آسم یک مشکل بهداشت عمومی، اقتصادی و زیست محیطی است که کل کشور، به ویژه جوامع کم درآمد و اقلیت را تحت تاثیر قرار می دهد. “به همین دلیل است که EPA برای کاهش آلودگی مضر و افزایش آگاهی در مورد ابزارهای موجود در جوامع برای مدیریت آسم، کنترل علائم و بهبود سلامت اقدام می کند.”

آسم یک مشکل عمده بهداشت عمومی است که بیش از 25 میلیون آمریکایی از جمله چهار میلیون کودک را تحت تأثیر قرار می دهد و به طور نامتناسبی بر گروه های نژادی و قومی خاص تأثیر می گذارد. تأثیر اقتصادی تخمین زده شده آسم سالانه بیش از 80 میلیارد دلار در هزینه های مستقیم و غیرمستقیم مانند غیبت در مدرسه و روزهای کاری است.

خوشبختانه، اقداماتی وجود دارد که افراد می توانند به عنوان بخشی از یک رویکرد جامع برای مدیریت آسم، کنترل علائم و بهبود سلامتی بردارند. اینها شامل پیروی از یک برنامه اقدام شخصی برای کمک به مدیریت آسم و اجتناب از محرک هایی است که می توانند علائم را بدتر کنند.

EPA در حال انجام اقداماتی برای کاهش آلودگی هایی است که باعث حملات آسم می شود، در حالی که جوامع بیشتری با حمایت EPA، رویکردهایی را برای بهبود زندگی افراد مبتلا به آسم، به ویژه در جوامع اقلیت و کم درآمد، اجرا می کنند.

افراد می توانند علائم آسم خود را کنترل کرده و سلامت خود را با سه استراتژی روشن بهبود بخشند:

  1. محرک‌های آسم داخل خانه را شناسایی کرده و از آن اجتناب کنید. کنه های گرد و غبار، دود دست دوم، کپک، آفات، شوره حیوانات خانگی و سایر آلرژن ها و آلاینده ها در خانه ها، مدارس و سایر محیط های داخلی می توانند باعث حملات آسم شوند. با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود برای شناسایی و جلوگیری از محرک های آسم شخصی خود در داخل خانه کار کنید.
  2. به کیفیت هوای بیرون توجه کنید. ازن و آلودگی ذرات معلق می تواند باعث ایجاد یا بدتر شدن حملات آسم، حتی در داخل خانه شود. شرایط کیفیت هوای محلی را در AirNow.gov و برنامه EPA AirNow را برای گوشی خود دانلود کنید.
  3. یک برنامه اقدام شخصی برای آسم ایجاد کنید. این به شما کمک می کند تا آسم خود یا فرزندتان را کنترل کنید و اقداماتی را برای کاهش قرار گرفتن در معرض عوامل محرک آسم انجام دهید. از یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی بخواهید که به شما در ایجاد یک برنامه کمک کند.

در طول ماه آگاهی از آسم، EPA برنامه های مدیریت آسم پیشرو را برای مداخلات خانگی خود از طریق جایزه ملی رهبری محیطی در مدیریت آسم به رسمیت می شناسد. برنده سال 2024 برنامه پیشگیری و کنترل آسم مین است.

برنامه مین رهبری و هماهنگی را برای مراقبت از آسم و ارائه خدمات در سراسر ایالت فراهم می کند. یکی از ابتکارات MAPC، برنامه آموزش آسم در خانه است، یک برنامه نوآورانه آسم خانگی برای بزرگسالان، کودکان و مراقبانی که علیرغم درمان های پزشکی کافی، آسمی دارند که به خوبی کنترل نشده است. این برنامه از طریق مربیان بهداشتی که به شدت با نابرابری‌های موجود در مدیریت آسم هماهنگ هستند، با ابزارهای مدیریت آسم محیطی و منابع اجتماعی مرتبط می‌سازد.

EPA در تمام طول سال کار می کند تا درک محرک های آسم را به عنوان بخشی از مدیریت جامع آسم از طریق تحقیق، آموزش و اطلاع رسانی ارتقا دهد. با حمایت EPA، جوامع بیشتری در حال اجرای رویکردهایی برای بهبود زندگی افراد مبتلا به آسم، به ویژه در جوامع اقلیت و کم درآمد هستند. تمرکز کار EPA برای کاهش دامنه آسم روی عوامل تعیین کننده سلامت محیط داخلی است. IEDOH عوامل محیطی داخلی قابل تغییر هستند – مانند آلودگی هوای خانگی، وجود آفات، کپک و رطوبت، مواد شیمیایی و محرک‌ها – که بر خطر و تجربه بیماری‌های مزمن مانند آسم تأثیر می‌گذارند.

علاوه بر کار EPA برای افزایش آگاهی در مورد آسم، EPA در حال انجام اقداماتی برای کاهش آلودگی هایی است که باعث حملات آسم می شود. در ماه‌های اخیر، EPA استانداردهای آلودگی سخت‌تر را برای خودروها، کامیون‌ها و نیروگاه‌ها – و همچنین استانداردهای سخت‌تر کیفیت هوا برای ذرات معلق – نهایی کرده است که انتظار می‌رود پس از اجرای کامل، از ده‌ها هزار مورد آسم در سال جلوگیری و از آن جلوگیری شود. میلیون ها روز از دست دادن مدرسه و کار به دلیل علائم آسم.

با کمک مالی برنامه سرمایه گذاری در آمریکا پرزیدنت بایدن، EPA همچنین برای بهبود زندگی میلیون ها آمریکایی از طریق کاهش آلودگی در محله هایی که مردم در آن زندگی می کنند، کار می کنند، بازی می کنند و به مدرسه می روند، تلاش می کند. EPA میلیاردها دلار از طریق قانون دو حزبی زیرساخت و کاهش تورم برای کمک به مدارس و جوامع برای خرید اتوبوس های مدارس تمیز و وسایل نقلیه سنگین تمیز فراهم می کند که باعث کاهش آلودگی هوا ناشی از موتورهای دیزلی قدیمی می شود که با آسم مرتبط است. حذف این موتورهای دیزلی قدیمی که به طور نامتناسبی بر جوامع رنگین پوست و جوامع قبیله ای تأثیر می گذارد، هوای پاک تری را برای دانش آموزان و جوامع نزدیک این مسیرهای حمل و نقل فراهم می کند. علاوه بر این، انتظار می‌رود پروژه‌های توسعه‌یافته تحت صندوق کاهش گازهای گلخانه‌ای قانون کاهش تورم و برنامه کمک هزینه کاهش آلودگی آب و هوا، پروژه‌هایی را تامین کنند که حتی مزایای هوای پاک بیشتری را به همراه خواهند داشت.

در ماه می، EPA محتوا را در رسانه های اجتماعی و آنها منتشر خواهد کرد وب سایت آسم برای ارائه مشاوره و راهنمایی بیشتر برای بهبود رفاه.

درباره آسم و محرک های محیطی بیشتر بدانید و در مورد برنده جایزه ملی رهبری محیط زیست در سال 2024 بخوانید..

منبع: “EPA ماه آگاهی از آسم را جشن می گیرد و از رهبر ملی در مبارزه با اختلافات آسم تجلیل می کند”، 1 مه 2024 آژانس حفاظت از محیط زیست بیانیه مطبوعاتی.

تصویر صفحه اصلی مرتبط و مرتبط: مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده: مؤسسه ملی قلب، ریه و خون



Source link

پیمایش به بالا